خوش آمدید

جستجو

آبشار شوی

شرکت کنندگان

آقايان کمال نعامی(سرپرست)،علي غلامي،رضا پيماني،سعید رشیدی مهر،حسین شمعون زاده،غالب عموری،حجت ظریف جو،مسلم علیزاده، حسین معصومی ،فرشاد حسینی،شيرزاد عليزاده،ایمان باورصاد،كاظم صالحي،  احسان ممتازان،بهروز و میثم رسولی،حمید پشم فروش،ولی عصمتی،شهریار بصیری،امید برون،محمدرضا محمدی،محمد کردی،رحمت بیات،میثم کاهید باصری،محمدرضا کرویی،محمد طاهری،سعید محمودی،داریوش احمدی،فریدون کریمی،امین بهشاد،یوسف سالمی

زمان:26و 27 فروردین 94

امسال گفتیم بزار اولین برنامه گروه یک برنامه تفریحی باشه چون هوا نیز خوب بود برنامه آبشار شوی را تدارک دیدیم  اما این کلمه آبشار که اول آگهی اومد استقبال چند برابر شد حدود 33 نفر ثبت نام کرده بودند که تا حالا تو گروه ما بی سابقه بود .

با اطلاعاتی که از اینترنت و برخی نفرات گرفتم معلوم شد که مسیر برای اتوبوس مناسب نیست از این رو با سه دستگاه مینی بوس ظهر چهارشنبه به سمت درفول حرکت کردیم اتلاف وقت باعث شد شب ساعت 12 به روستای سرتنگ که آخرین نقطه ماشین رو است برسیم از انجا تا ابشار یک ساعتی راه است که کمی هم بالا و پایین دارد . ازدزفول تا روستا 130 کیلومتر است که 100 کیلومتر آن آسفالت است ودر بعضی نقاط هم خراب است ولی 30 کیلومتر  آخر آن کوهستانی و پر پیچ و خم وسنگلاخی است  و بیشتر بدرد ماشین های شاسی بلند می خورد البته سواری ها هم با زحمت و کمی دل نسوختن برای ماشین می آمدند .خلاصه این 30 کیلومتر آخر حدود 2 ساعتی وقت می گیرد و دیگر این که در این مسیر هیچگونه امکانات و مغازه خاصی وجود ندارد ولی از بعضی از عشایر روستا شاید بتوان نان و ماستی تهیه کرد یعنی باید با امکانات کامل آنجا رفت از دزفول به بعد هم پمپ بنزین در مسیر موجود نیست.

تا شام خوردیم ساعت 1:30 شب شد چادرها را باز کردیم و در آن هوای دل انگیز داخل کیسه خوابها خزیدیم بعضی از نفرات هم ترجیح دادند بیرون بخوابند که دم صبح باران گرفت و مجبور شدند به داخل چادرها پناه بیاورند.ساعت 7:30 صبح همه به ردیف یک به سمت آبشار حرکت کردیم ,هوا کمی مه آلود و بی نظیر بود و طراوت خاصی به ما می داد این قدر مناظر دیدنی در مسیر زیاد بودند که صف مدام برای گرفتن عکس متوقف می شد در طول مسیر تا آبشار اصلی  آبشارها کوچک و بزرگی بودند که هرکدام زیبایی خاص خود را داشتند خلاصه با کلی توپ و تشر گروه را به سمت آبشار اصلی حرکت دادیم .

لحظه دیدن آبشار اصلی واقعا مسحور کننده بود و نمی توان با کلمات آن را بیان کرد و فکر کنم لنز هیچ دوربینی نیز نمی تواند ایم همه زیبایی را ثبت کند تنها باید بود و حس کرد.خلاصه به تمام سختی های مسیر و بعدش!! می ارزید حدود 2 ساعتی کنار آبشار بودیم و تقریبا تمامی نفرات در آب بسیار سرد آن آبتنی کردند که خیلی چسبید حدود ساعت 12 به سمت روستا حرکت کردیم که بین راه باران گرفت و بعدا این باران معظلی شد برای ماشین های ما و همه را زمین گیر کرد و مجبور شدیم یک شبانه روز بیشتر در روستا بمانیم  هرچند کمبود آذوقه کمی دغدغه شد ولی من یکی از همان شب مانی دوم بیشتر لذت بردم باز جای شکرش باقی که یک وانت سایپا پیدا شد و حدود 15 نفر از بچه را به ذزفول آورد تا تعداد کمتری مجبور به ماندن باشیم البته نوع رفتن بچه باعث تکدر خاطر عده ای شد که شاید کمی بحق نیز بود ولی از اینکه برخی  نفرات باید با آن وانت می رفتند  هیچ شکی نبود . ما تا ساعت 11 صبح فردا که ماشین ها از گل در آمدند انجا بودیم به هر حال در این سفر کم و کاستی های زیادی چه از جانب خودم و چه از جانب نفرات بود که انشاالله با نظرات سازنده در برنامه های بعدی برطرف گردد.

عکسها در ادامه مطلب

تا صعودهای بعد

کمال نعامی

این مطلب تا کنون 10 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : آبشار ,مسیر ,ماشین ,نفرات ,ساعت ,برنامه ,حرکت کردیم ,آبشار اصلی ,باران گرفت ,برای ماشین ,کمال نعامی ,