خوش آمدید

جستجو

کوه سفید(بهبهان)

شركت كنندگان : محمد كردي(سرپرست)، كمال نعامي- علي غلامي-  سعيد رشيدي مهر-  علی اصغر جاهدی – داریوش احمدی- حسین شمعون زاده

رفت:چهار شنبه16/10/94

برگشت: پنج شنبه 17/6/94

چهارشنبه ساعت 13:30 به همراه هفت نفر به سمت بهبهان و قله کوه سفید حرکت کردیم ساعت 16:30 بود که به امامزاده منیزو که ابتدای مسیر کوهنوردی بود رسیدیم برنامه ما اقامت شبانه در آنجا وحرکت در ساعات اولیه بامداد بود .

این امامزاده دارای 24 اتاق جهت اسکان زوار و همچنین یک آشپزخانه تقریبا خوب بود و امکانات کاملی داشت .بعد از سرو شام با توجه به بیدار باشمان که ساعت 3 بود زود خوابیدیم .جای خوابمان خوب گرم و نرم بود و اگر خروپف دوستان نبود تا صبح ادامه می دادیم. ساعت بیدار شده وتا آماده شدن نیم ساعتی طول کشید تا راه افتادیم هوا خنک رو به سرد و آسمان پر از ستاره بود مسیر با شیب ملایمی شروع می شد که رفته رفته تند می شد و بعد از گذر از یک مسیر صخره ای زیبا ،حوالی ساعت 6 بود که به یک دشت باز رسیدیم بعد از خواندن نماز شروع به حرکت کردیم لازم به ذکراست قله کوه سفید دومسیردارد :

1-مسیرجانپناه که کمی طولانی تر است (ظرفیت  جانپناه حدود 12 نفر)

2-مسیر دیزک (ریزک) که کوتاه و چشمه دارد ومحل ییلاق عشایر در آن است

در انتهای این دشت باز این دو مسیر از هم تفکیک می شوند وسمت چپ به سمت دیزک است که ما همان را برگزیدیم در این دشت بود که نمای قله را که کاملا سفید پوش بود در برابر خود دیدیم که گویی ما را بسمت خود دعوت می کرد یک ساعتی در دشت راه پیمودیم تا خانه ییلاقی های عشایر وباغات گردو پیدا شدند یکی از خانه ها را برای استراحت و سروصبحانه انتخاب کرده و آتشی برای درست کردن چای وگرم کردن خودمان برافروختیم خیلی دقت کردیم که آسیبی به خانه ها نرسد

چشمه ای نیز با آب زلال نزدیکی ما بودکه در آن موقع که همه جا برف بود هنوز آب خوبی داشت.سرو صبحانه حدود 1ساعت طول کشید وساعت 8 به سمت قله حرکت کردیم هرچه جلوتر می رفتیم حجم برف بیشتر ومسیر یخبندان تر می شد بعد از بالا رفتن از یک ارتفاع متوجه شدیم کل مسیریخ زده و اگر احتیاط نکنیم سر خوردن ورفتن به ته دره حتمی است خلاصه خیلی با احتیاط و با درست کردن جای پا توسط کلنگ راه می رفتیم تنها شانسی که آوردیم این بود که علی غلامی کرامپون هایش را بسته بود و  و واقعا به حمل بچه ها به یک نقطه امن کمک کرد طوری که دست تک تکمان را گرفت وبا خود برد. در این حال راهنما سر یک غفلت لیز خورد و30 متری پایین رفت وخیلی خوش شانس بود که یکجا گیر کرد و آسیبی ندید با هر مشقتی که بود وبا کمک علی از آن مخمصه راحت شدیم ولی با آنکه هنوز ساعت 10 بود و هوا کاملا برای صعود آماده اما بدون داشتن کرامپون ادامه مسیر ممکن نبود به هر حال به قله که حالا کاملا به ما نزدیک بود سلامی داده راه برگشت را پیش گرفتیم دوباره به محل دیزک رسیدیم وبعد از سرونهار ساعت 16 بود که به محل امامزاده رسیدیم

عکسها در ادامه مطلب

این مطلب تا کنون 14 بار بازدید شده است.